Haft en bra jul? :)

Hoppas ni haft en GOD JUL(mat) allesammans för det har jag haft! :)

Nu ska jag uppdatera för att Annelie tjatar! ;)

Mina julklappar jag fått är ett par stycken, men jag säger dom roligaste:
kamera (!!!) *hade inte ens önskat mig en så det var kul
spikmatta,
pengar,
kläder,
massaaaaaa hudprodukter, tvålar, shampoon och sånna roliga saker,
apa som blåser nagellack på naglarna torra (av ita ofc. haha),
resväska
överkast

osv.

najs najs. GOD MAT! :D jag och ita åt andra omgången så jag fick bara 3 köttbullar :( mindreee najs!
               Kalla Anka - den årliga traditionen börjar bli a kind of oseriöst - när jag och ita kollar på den. Vi var alla
(vi, moster+familj, fammo o faffa) hos mommo o moffa och firade. Jag och ita kollade Kalle Anka ensamma i ett av deras rum. Där sjöng vi HÖGT och FALSKT till alla små snuttar till låtar som dom har i varje sån där bla bla :D

ni förstår....

Pappa fyller år i dag så vi ska fira honom senare, klockan 15.00 för att vara exakt.

Så nu blir det packning för att i morgon på morgonen fara till stugan och komma hem dagen innan nyår. Jag o Ita ska dessutom, vad jag förstått, sova hos Jecca i dag och ha minijul- superkul! :)

VAD ÄR DÅ - OCH + MED ATT ÅKA TILL STUGAN SÅ HÄR ÅRS?

- Kallt, inge vatten (min vänstra axel tjorvar och knäcks dessutom så baaaaad at bära vatten i hinkar), bära vatten från F+F:s stuga, snööö, dock snöslunga, bära ved, alla barn sover i samma rum och ita hostar 24/7, klä Dennis varmt och hålla han varm. Sammanfattning (=förjävligt)

+ Skoter, pimpla, mysa, grillning av korv, mina traditionella plättar-steker-man-i-stugan-när-mamma-inte-är-med, stugan (säger väl allt..?), annan miljö alltså, hmm... mer?


Jag har alltså haft väldiga beslutsångest som vanligt för det är MYCKET negativt med att åka så här års 4 barn, kallt och hoff fiiiiiiiiiiiii fan! Det som inte dödar det härdar eller hur var det? 

Hejdåå! :)  


BILDER KOMMER EN ANNAN DAG! :)

Kommentarer:

1 h-f:

åh. sluta mesa d; det enda jag kan hålla med om som verkligen är ett problem är väl vattnet då. fast å andra sidan har ni fammo och faffas stuga tio meter bort, så det är ju egentligen inte heller ett problem. Am I right or what !? (;

2 h-f:

det låter som en bra plan (:

Ja, visst har jag haft det bra. känns lite konstigt att inte vara med familjen, men snart är vi ju på väg uppåt, så det löser sig ju (:

3 donken:

tänkte baraa så man vet hur vincent blir när han blir större. men ingen oxe då. :/

4 Sandra:

"apa som blåser nagellack på naglarna torra (av ita ofc. haha)," hahahha bästa sverige nånsin :D

5 h-f:

vi komemr de två första veckorna i januari och kommer vara i ume, kalix, kangos och kiruna. mest i ume och kangos har vi tänkt (:

6 Jessica:

Kul att du gillar bloggen! :D

Lika kul att höra varje gång <3 :D



- Tack för ditt välkomnande x)

7 Cassi:

Åå vad söt du är i lockar! <3

Kommentera här: