Dag 5

Vad är kärlek

Svår fråga. Frågan jag har ställt mig är Vad är skillnaden mellan att vara kär och att älska någon?! Det är en svår fråga, men jag och några andra kom ungefär fram till att:
kär = vill inte leva utan personen
älskar = kan inte leva utan personen..

Kort och gott om vad vi kom fram till.. Kan och kan, har man inga val så lyckas man väl anpassa sig, förhoppningsvis. Allt har nog mer eller mindre med viljan att göra tror jag! :)

Kärlek är ju ett brett 'område'. Det kan vara mellan far och son, kvinna till man, syskon emellan, kärlek till vänner, djur, godis, mat, osv. Det som kan vara kärlek för en människa, behöver inte alls betyda kärlek för en annan.

Men dom jag älskar och håller kär mest är: Familjen, vänner, släkt & christian :)





Kommentarer:

1 bordenamnetragataförbjudas?:

åh herregud människa vad du är bra på att skriva och formulera! jah vet inte hur många gånger jag läste varje stycke. snygg är du också, JAJAMEN! <3

2 sanna:

åh taack älskling! XD <3 hahahhha sötnos :>

3 sandra:

vad söt du är männska :) nog kan man leva utan den man älskar, om det inte går att leva tsm, då har man inget val. man anpassar sig ja.

hejs. <3

Kommentera här: