Dona-i-hemmet-dag

Emma din lilla filur, jag känner mig handikappad när du inte har nån telefon som fungerar eller internet! Jag som såg framemot att fika imon, men tanken slog mig att vi varken bestämt tid eller plats så hur ska det då gå hade du tänkt?

Idag har jag och Tony gjort mycket nytta, diskat, dammsugat, plockat undan onödiga grejer, satt in rentvätt i skåpen och bytt gardiner i köket.. Är stolt över min prins som tog tag i våran skrothög som länge stått i hallen utan att jag tjatade.. Han lär sig, det gör mig varm i hjärtat! <3

I morgon kommer den efterlängtade lönen, då ska här göras en lång handlingslista! Småhandlandet måste få ett slut, speciellt med tanke på att vi om några veckor är 3 stycken vilket innebär fler utgifter.. Jobbigt läge bara att vi båda är rätt duktiga på att ofta vara sugen på "nå gott" vilket resulterar i småhandling av fast så bara godis.. Får väl köpa ett stort glasspaket så det finns..
(Nu har jag inte många veckor på mig att skylla på graviditeten och därför få äta massa som faller mig in..) 
 
Känns skönt, förväntansfull att se hur jag klarar mig.. Nu när jag inte direkt kan ta mig ut på nå speciellt långa promenader eftersom jag då får ont i magen när det börjar spännas osv, så längtar jag till jag kan börja promenera med barnvagnen.. Hoppas jag sen gör det när jag väl kan det, fast iofs.. Vad ska jag annars göra dagar då många kanske ännu inte har semester och det är fint ute? Så booooorde bli bra.. 
Förhoppningsvis, annars funderar jag seriöst på att gå till en dietist. 
 

Kommentera här: