Bebiskompisen i mitt hjärta!

Förut tänkte jag såhär: vi vänjer William vid att somna själv, alltså lägger han i sängen och när han kommit till ro så går vi ut.

Just för att det är ju jätteskönt om man tex har vänner hemma under dagen, så behöver man inte vara låst i sovrummet till han somnat osv..

Men detta har vägt mer: att söva honom, för det är ju så himla mysigt att ligga bredvid, lukta och pussa på honom.. 

Nu är de däremot så att han vilken dag som helst börjar krypa, så våra mysstunder när han vilar känns inte lika tryggt längre då han lätt kan åla sig över kuddar jag annars staplat upp.. Vill ju helst inte finna han på golvet så nu har jag haft funderingar igen på om man skulle ändra lite (att man även på dagarna har han i spjälsängen mer). 

Samtidigt som jag tycker att på kvällen kan de vara bra att söva sitt barn, framförallt när den blir äldre.. Det är liksom så lätt vid det tillfället för barnet att prata om dagen, om man varit ledsen, vad som varit bra osv.. Det har varit positivt för oss syskon när vi var små!

Så... För att inte göra herrn förvirrad med att bara söva nattetid, kanske de är bättre att söva dagtid med. Måste rådfråga min mor hur hon gjort för att lyckats tror jag.. ;)

Pussssss å godnatt! 



Kommentera här: