En lampa rikare

Jag kan inte förstå varför jag börjat blogga så mycket, känns lite lönlöst för det är väl ungefär jag som läser min egen blogg hehe.. Men kul att skriva av sig iallafall och jag är ju lättroad så att att! 

Vi vann nyss en golvlampa från fyndtorg och jag är redan kär i den, tror den kommer bli urfin i tvrummet mot den svarta tapeten vi har! Läängtar så mycket till vi börjar med resten av lägenheten, tror jag kan ha lite mer ork till det när jag går på ledighet (nästa lördag), om inte annat så tvingar jag mig till det. Har varit ledig idag men ändå slow, lite småtrist men är man gravid så är man ;)

I vardagsrummet har vi då en fondvägg som är svart tapet och dom andra tre väggarna har vi målat vita... 
Vårat sovrum kommer ha en randig fondvägg vig huvudändan har jag bestämt och fått för mig, med vågräta ränder så blir ett pussel att tapetsera vågrätt ist för uppifrån å ner.. Tur att jag har hjälp till undsättning ;)
Lekrummet-barnrummet-lillrummet vet jag inte riktigt hur vi ska ha det.. Mamma hade nån ide att man målar alla väggarna och köper dekorer med tex Nalle Puh och så nå söta texter på väggarna, min tanke var först även där en fondvägg med nå "barntapet" på, men får se.. 
Köket vettefan, kanske en fondvägg där med med tapet eller så låter man ena väggen vara en annan färg bara? hmm svårt och hallen kanske är snyggast att bara måla..
 
Kul som stryk att ha en ungefär bild om hur det ska se ut, så man inte är helt lost där iallafall.. Då är det bara börja leta efter det man vill ha och sen sätta igång.. Blir nog kul! :)
 
Får fota senare när det är klart, har inte ens på tvrummet efter att vi tapetserat, höhö :)
 
(Bilden är lånad från annonsen lampan var i)

Kommentarer:

1 Jessan:

Jag läser!! Kul att du börjat blogga så mycket, blir glad varje gång jag kikar in och möter ett nytt inlägg. Yeyewawa

Kommentera här: