förskolefunderingar

Snart är de ju dags för våran prins att börja på förskola, fjällbjörken. Lite blandade känslor. Känns jobbigt att börja jobba och inte va hemma med Wille och hitta på vad vi vill, när vi vill, så lätt att hinna med allt man vill när man är ledig.. Samtidigt som det blir kul för Williams del att få fler och nya kompisar på dagis och han själv kommer ju växa som individ.. 
 
Är såå glad över att vi fick (vad vi tycker) det bästa dagiset till William.. Tror det är bättre än kommundagis där det ofta jobbar gamla suriga tanter som är less på sitt jobb. Vad jag tänker, sen finns de ju garanterat andra bra förskollärare på dom ställena som inte jobbar kvar bara för att man inte orkar söka annat eftersom pensionen är nära! Är hur som helst nöjd med att han kom in dit, bra tänk och bra värderingar har dom och den 6e ska vi på möte där :)
 
Sen är det inte med glädje i hjärtat som jag ska börja jobba igen, är inget jobb jag vill ha för all framtid om man säger så. Problemet är att jag inte vet vad jag vill bli.. Eller några tankar har jag, polis är ena (blir om några år isf när ung(arna) blivit äldre, ett hemligt förslag som väckt mitt intresse och frisör hade väl vart trevligt.. Men får se!
 
 
 
 

Kommentera här: