Snart kallar jobbet på mig igen

Vi befinner oss i mertajärvi såhär helgen innan allvaret börjar igen. Jag börjar alltså jobba på måndag igen, i fredags var kittes sista jobbdag på lk eftersom han var vikarie under sommaren. Men guess what, samma dag som han skulle bli arbetslös fick han en nytt jobb. Duktigt👏

Idag steg vi upp vid 10 och åkte till badstranden, där hängde vi till efter tre nångång. Sååå sjukt härligt väder, bara ett år kvar till nästa sommar. Skitsol som kommit fram först nu, illa att det är i augusti som man får inviga solsalvan. Inviga å inviga, aldrig ens behövt köpa en ny. Bättre lycka nästa år solguden.

Har precis sövt wille, kitte är med hans bröder på skyttebanan och pangar. Jag ska ta en bit choklad och sen gå ner å vara social med robban och kittes mor.

William har ju förresten sovit i vårat rum på en madrass på golvet fram till för nån dag sen, köpte då en säng till hans rum och den invigde han natten till fredag. Jag hade först tänkt att man söver han dit första natten eftersom de är 2 nya saker på en gång, egen säng och eget rum, men kitte tyckte vi kunde läsa böcker åt han och sen gå ut. Sagt och gjort, hade föreställt mig wille springa E10 till oss i tv rummet minst 30 gånger men nej. Det 6 gånger kanske fick vi lägga om han och sen somnade han, gick mycket lättare nu än när vi försökte med de när Wille var ännu mer bebis än han är nu ;)

Kanske var våran energi nu också, kommer ihåg första gången jag och Tony skulle få han att somna själv, jag var så frustrerad när de inte gick som jag tänkte så blev bara kaos. Sååå känns riktigt bra att de funkade nu :)

På marknaden med morbror i fredags, en liten picknick med munkar och dricka i gräset😍

Wille fick verktyg med bälte av Kitte, så nu kan han skruva i sina egna bilar(;


Kommentarer:

1 Jessica:

Fina lilla familjen! <3

Svar: 😘😘
sanna

Kommentera här: