BUS

(Brun utan sol) betyder de, lärde Google mig. Blev inspirerad av Linnea att testa på de. Satte igår över hela kroppen och idag är jag lite brunare (svårt att få med på bild de bara), ansiktet är det ingen större skillnad på dock.. Kanske bra de egentligen, man kan sätta 4 dagar i följd beroende på hur mörk man vill bli.

Tror jag är nöjd som det är nu eller så sätter jag idag också så får det räcka sen 😉 

Var 3 dag skulle man smörja in sig för att resultatet ska hålla sig och engång i veckan ungefär ska man börja om från noll (skrubba sig ordentligt osv), eftersom hudcellerna byts ut/dör(?) efter en vecka eller vad det var så för att undvika att bli fläckig när det gör det så ska man skrubba sig.

Igår var ju första gången jag satte så skrubbade hela kroppen så färgen fastnar bättre, sen smorde jag in mig med hudlotion och när den torkat så smetade jag slutligen på med massa bus så varje område blev täckt. Sen sprang jag näck till det torkat, 20 min är rekommenderat att vänta men jag väntade betydligt längre när jag ändå var ensamhemma å allt 😁
 
Blev faktiskt bra, enda som blev mindre bra vad väl händerna. Svårt att få det bra där utan att de ser lite flammigt ut, så om jag sätter i dag ska jag används plasthandskar. 

Händerna och ansiktet är bäst att sätta sist på läste jag, mellan fingrarna osv så det blir så naturligt som möjligt. 

I ansiktet är det lite creepy att sätta, man ska vara försiktig att sätta vid brynen, läpparna, hårfästet och ställen där det lätt kan se knasigt ut med för mycket.  




Kommentera här: