05.39

Ca 2 timmars sömn blev det denna natt😁

Ringde bb på morgonen igår ang sammandragningarna, hur svårt det är att sova pga dom osv och vad som lät som en söt tant där sa att ju fler barn man burit på, ju ondare kan sammandragningar göra.

Det kändes lugnande på ett vis, då är det normalt och att det faktiskt kanske är sammandragningar just. Efter att jag sagt att "jag är noreapatient" och att det under nån vecka kändes bra med tanken på vaginalt, men att det igen känns otänkbart så sa hon bara "ja, jag behöver ju inte ta det via telefon för det vet du ju redan, men det är ju såklart bättre för barnet med vaginalt, men du ska ju också må bra", nå sånt. 👏

Blev glesare under dagen så vi lät dagen rulla på. 

Eftersom sammandragningarna fortsatte vara från hell även denna kväll/natt när vi skulle sova så ringde jag bb igen vid 3 på natten och en jävligt otydlig barnmorska svarade denna gång. 

Hon frågade bla om sammandragningarna kom 3 st under 10 minuter, när jag innan hade sagt att dom kommer var 5e minut, men att ibland är det 2 efter varann och dom gångerna blir det 3 st på 10 minuter. 

Ändå tyckte hon inte det var regelbundet, okej. Jag sa också att jag tidigare hade ringt men att sammandragningarna kändes bättre under dagen, men direkt jag ska ligga ner blir dom mycket värre. Innan vi skulle lägga på sa hon "men gör dom ont", så fick gå från ett nästan "hejdå" till "fast dom gör ju ont". 

Kändes som vi pratade olika språk eller nåt. 

Och "håller sammandragningarna i sig 1-3 minuter kan man komma in", mina har hållt sig från några sekunder till 1 minut. 

"Du får ju göra som du vill" komma in eller inte. Kändes väldigt otydligt allting så kände mig mer förvirrad än innan jag ringde. 

Hon pratade om smärtlindring att man kan få där, och om jag hade alvedon hemma. Alvedon hjälpte då ingenting igår, så får se om man måste åka idag in iaf för att få nå slags lindring. LÄTTARE ATT BARA PLOCKA UT UNGEN KAN JAG TYCKA, övertid nu å allt(!!). Får se då..  

Kitte har legat här å hållt sig vaken med mig, hållt i hand och andats djupa andetag så jag också skulle komma ihåg att göra det vid varje sammandragning tills han själv somnade efter 3. Han är bäst❤️

Kan inte ens komma ihåg att jag hört att sånt kan vara så besvärligt, är bara om dom "riktiga värkarna" man hört. Vill inte ens veta hur hemska dom är😱

Nu ska jag försöka vila två timmar till tills det är okej att stiga upp å väcka hela stugan🙄


Kommentera här: