Ångesthörnan fortsätter

Kanske skulle ha det här som nå slags ångest-skriva-av-sig-blogg istället för att ens försöka få in nåt "normalt" inlägg, är ju bara då jag känner att jag behöver skriva av mig märker jag, haha.

Dagens ångest: BILBARNSTOL!!!

Wille har åkt iväg med sin fammo till Gällivare på kalas, Willes ena faster fyller år. Så dom lånade våran bakåtvända stol till sin bil, INTE KUL att "installera" (kommer inte på ordet?) sånna stolar i bilar, hur "lätta" dom än borde vara. Eller så är det min hjärna som inte går ihop med logiken i dom stolarna. 

Hur som helst, så ska man ju spänna remmarna som hänger ner från baksidan av bilbarnstolen i ögglorna/stängerna som är på (i detta fall) förarens stols baksida, men varken jag eller Willes fammo fick spännerna spända som dom ska vara, hur högt upp jag än försökte göra knutarna och hur mycket jag än drog i remmarna nära "klämmorna" som håller spännerna i det läget man drar dom till. TOTALT FUCKING OMÖJLIGT!!! 

SÅ nu är jag glad att dom inte krockat, hade blivit jobbigt att leva med att hans skador isåfall kanske hade blivit större än dom hade behövt bli pga hans mor inte var stark nog att få till spännerna som dom ska, tur är ju att bilens egna bälte också håller fast stolen över hans dyna plus hans axelremmar. (Som ni förstår så tröck ångesten på så var tvungen att lätta mitt samvete med att föreslå att byta plats på stolen på hemvägen till bakom passagerarsätet så man kan dra fram passagerarstolen så remmarna automatiskt blir spändare. Så känns bättre i min oroliga själ nu, hehe).

Är iallfall glad att det är en bakåtvänd han sitter i, för hade verkligen INTE kunnat leva med mig själv ifall varken jag eller någon annan krockar med han i en framåtvänd när man vet att riskerna då är 5 gånger högre att dö pga skallen på såhär små barn fortfarande är tungt i förhållande till kroppen. Så bakåt får han sitta 1-2 år till iallafall, tur man inte behöver flytta stolarna så ofta iaf.. Puuh.

Blir knäpp på äldre, okunniga, som envisas med "han ser så lång ut för att sitta så, hans ben blir böjda",(nämner inga namn, men äldre säger väl allt och deras "kan allt, vet bäst") OOOCH??? Sen när blev det farligare att sitta i skräddare/böjdare ben (med mjuka leder dessutom som barn har) än att få en bruten nacke vid en krock?! Tror jag måste överväga bruten nacke eller böjda ben en sekund till, brb! 

 
 
Måste verkligen sluta fota 98% av alla mina bilder med SNAPkameran, är när man sitter vid datorn man ser hur dålig kvalitén blir. Omfg.
 
Påtal om bilbarnstolar så sög den här stolen, då var jag också en av dom okunniga. Dock var han bakåt, men remmarna vid axlarna satt som skit. Var i den stolen han satt också när vi blev påkörda i förardörren vid porfyren engång. Efter krock ska man byta stol, det visste jag inte heller, men som tur är så ligger den stolen på tippen och blir uppäten av mögel nu, eller bränd och uppeldad borde den väl vara vid det här laget iofs. 
 
Förresten så är det här den första bilden ever jag snapade på Wille till Kitte och han svarade "söt" eller nå sånt, KUL att jag kommer ihåg att det var första bilden han såg (förutom fejjan pga gemensamma vänner osv då men iallafall). Mycket kolt. 

Adjö, trevlig helg åde! Kör försiktigt och vänd inte era barn förtidigt.

Kommentera här: