En namnlös rubrik

Ligger i sängen och har just tryckt i mig två kapslar järn(tabletter?!😂) "järnkapslar" låter väl mer korrekt kanske med tanke på att det är kapslar, öh okej. 


Får inte äta 2 timmar innan eller efter jag ska ta/har tagit dom. Ställde därför klockan på 6.00 förut för att hinna somna om och ändå kunna äta frulle när jag vaknar (vrålhungrig på mornarna ja), men har gått å blivit pensionär så somnar ju knappt om efter larmet.

Plus att jag kommit underfund med att det är pga kapslarna som jag börjar må smådåligt, så tog tips av min käre far att istället käka dom på kvällen när man ändå ska sova. 

Mycket smart, dock är jag inte i sova-stadiet än så väntar på att äckelkänslorna ska komma, trevligt va? Tur det är övergående. 

Nog om detta. Kitte sitter å spelar nånting, som han gör varje söndag och onsdag 20.00-23.00, brukar fördriva tiden med repriser, men under söndagar finns det inte så många osedda program för min del att se. Farmen 20-21 iallafall, dock var det ju sista avsnittet idag. 

Idag har jag och William varit hos mamma å pappa och ätit lunch, skulle ha ätit middag där igår men vi rensade avlopp i hela lägenheten ist, såå vi åt resterna idag, mycket gott! Kasslernånting och blåbärspaj till efterrätt😍👌

När vi skulle hem så föreslog mamma att Wille kunde följa med dom på 70 års kalas (eftersom jag själv inte orkade följa med å höra på min släkts ständiga tjat om att jag säkert har tvillingar i magen, för efter 3 ultraljud är ju chansen fet att dom missat en massproduktion av människor i mig. Typ inte, låt mig va tjock ifred hejdå osv), det retar ihjäl mig så kände att jag kunde spara det bra humöret jag hade istället😁

Efter kalasadet kom Wille hem med Ita, han hann inte ens klä av sig fören han sa att han ville följa med henne hem. Hjälpte inte att ha en mamma som kollade med hundögon och försökte med "men kan du inte va med mig?" Nix, så dom tog med sig pizza som vi beställde innan och drog dom 30 metrarna till Ita. Under tiden sov jag och Kitte som två små grisar här. 

Igår ville Wille också va och hälsa på (ja han brås bestämt på mig), han sa på morgonen "mamma, kan du köra mig till Fammo?" (Inlägget nedan) och i förrgår skulle han gå ensam till mommo och moffa, "mamma jag går nu, jag kommer sen." Så pussade han mig på kinden. Fick inte följa med heller "du kan följa nästa gång".

Skönt att det är ca 30 meter till dom också så behöver bara följa med ner och kolla så det är fritt från bilar innan jag springer över gräsmattan till dom (okej jag suger på avstånd men ett stenkast- om man är handbollsspelare) 😂 

Han börjar bli sååå stoooor som hälsar på själv!!!! 

❤️❤️

Kommentarer:

1 Jessica:

Käkar också järntabletter när jag ger blod och satan vad jag får ont i magen av dom. Men hon som tappade mig på blod idag sa att man ska ta på kvällen även för att magen har mindre att processa då än på dagen och då kan den lägga allt krut på det typ.. fattade inte riktigt men lät vettigt och hon sa att man kan få mindre ont då. Och såklart också för att man förhoppningsvis sover sig igenom smärtan om den skulle komma 😀

Kommentera här: