Könsneutrala barnprogram Tack!

En sak jag började fundera på idag när barnprogrammen rullade på i bakgrunden var: NÄR ska dom komma på att göra mer könsneutrala barnprogram?? Att killar också har mer rosa och längre plagg och att tjejerna också kan ha mer baggy-kläder, HUR coolt och NORMALT 2017 hade inte det varit EGENTLIGEN?


Tänker mig också med den tanken att barn som tex inte hemma (sorgligt nog) får veta att alla är lika mycket värda vad hen än har på sig, åtminstånde får se det på barnprogram att det är naturligt och inget konstigt alls. Att dom barnen också får se en bredare värld i barnprogrammen innan dom exempelvis börjar skolan osv. För tror (är nästan säker) på att barn i förskoleåldern ännu inte har hunnit bli LIKA påverkade av sina föräldrar/andra vuxnas snedvridna syner och därför inte reagerar på "en kille med klänning" än vad barn i skolvärlden hunnit bli.. Kan tänka mig att i skolan med så mycket barn i alla möjliga åldrar så har säkert alldeles för många blivit hjärntvättade av ******. Men en får ju hoppas att detta även påverkar dom äldre barnen som inte kanske fått en bredare syn, här är de nog snarare dom yngre barnen som kan lära dom äldre något tror jag.. 

Sen vet jag inte HUR mycket det hade hjälpt med sådana barnprogram ifall föräldrarna är trångsynta, deras barn kanske ändå kommer att mobba andras barn tex "mamma säger att bara tjejer har klänningar" och kanske "pappa säger att det bara är tjejer och bögar som har klänningar". MEN antagligen hade det hjälpt nånting och det är ju det viktigaste, kanske snarare hade varit så att barnen börjar ifrågasätta föräldrarna och tänker "fröken hade ju rätt, killar får också ha rosa"?! (En får hoppas att det är en personal/pedagog what ever, med öppet sinne som man lämnar sitt barn/sina barn till. Om inte annat, så att denne inte delar med sig av sina åsikter (vilket borde leda till typ sparken om denna öppnade sin hjärna åt barnen?!). 

Alltså nu tog jag upp skräckexempel som jag HOPPAS och nästan vill ANTA att ingen lämplig förälder säger till sina barn. En vill väl inte att ens barn ska känna sig förvirrad, känna att föräldrarna inte tycker om en lika mycket om en inte gillar samma som föräldrarna, och man vill väl antagligen inte heller att ens barn ska bli mobbare?? Så snälla medmänniskor, gör inte era barn den otjänsten och allt vad det sen medföljer.



Mina snorkisar kommer alltid att vara perfekta precis som dom är, vilken färg dom än gillar, vilka kläder dom än tycker är sköna, vilken frisyr dom än vill ha. Ingen jävel ska nånsin säga något kränkande åt dom (dvs inte någon annans stackarn barn som blivit hjärntvättad heller, så var snäll mot era barn och dom blir snäll mot omvärlden)😁


Godnatt🌸

Kommentarer:

1 Jessica:

Jag tror att varje litet steg samhället tar för att visa på allas lika värde oavsett vem en är, är ett steg mot förändring. Könsneutrala barnprogram förändrar ju inte världen, men vad gör det egentligen? Många bäckar små eller vad det heter 👍🏼

Har en dröm om att skriva genusmedvetna barnböcker nångång i livet, får se om jag lyckas nångång när jag är medelålders kvinna i mina bästa dagar 😉😂

2 Anonym:

Det stora problemet ligger hos oss män.
Jag kan inte förstå hur man älskar sitt barn mindre beroende vad det har på sig.
Jag älskar mina 3 barn så det gör ont och finna inte en tanke på att måla dom mindre för kläder eller sexualitet osv. Det är mitt barn och har min villkorade kärlek punkt....
Mina barn får ha klänningen och kostym eller strumpbyxor och vilken färg de vill oavsett kön.

3 Anonym:

Det stora problemet ligger hos oss män.
Jag kan inte förstå hur man älskar sitt barn mindre beroende vad det har på sig.
Jag älskar mina 3 barn så det gör ont och finna inte en tanke på att måla dom mindre för kläder eller sexualitet osv. Det är mitt barn och har min villkorade kärlek punkt....
Mina barn får ha klänningen och kostym eller strumpbyxor och vilken färg de vill oavsett kön.

Svar: Blir så glad av att läsa detta!😍 Håller helt med dig, vi har ju ingen som helst rätt att säga till våra barn vad/vem dom måste tycka om osv.. Dock allt för få som verkar förstå de, man blir mörkrädd, så var jättekul att läsa denna kommentar😀🌸
Sanna Karlsén

Kommentera här: