Det är så mycket en borde skriva

Men jag FINNER INTE ORK TILL NÅGOT!!

Funderat ett tag på vad det är som gör att vi inte ORKAR någonting. Plockar jag undan julen, ja då ligger husets pynt på köksön 2 dagar (Only! För att vara mig/oss), innan jag idag satte ner det i kartongen.

Påtal om kartonger har ena bilen varit FULL i kartonger sen jul pga vi ej varit till tippen. Lite pin att dom syns utifrån, tex när jag står parkerad utanför jobbet å alla ser kartongerna varje gång jag är där(😂).

Williams rum kommer EJ rensas som vi så stort tänkte göra efter jul osv osv. Orkar EJ!!
Kan fortsätta i oändlighet med exempel.

Hade förstått om man haft adhd och har svårt att ta tag i saker osv men ej.

Idag när vi kom hem från fammo hade jag plötsligt massa energi. Plockade ner julen i kartongen, plockade bort alla jävla leksaker som var utspridda från hallen till under köksbordet osv, pysslade ihop lite romantiska grejer med William till kitte så han ser det när han kommer hem.

ÄLSKAR VERKLIGEN NÄR MAN FÅR FEELING TILL ATT GÖRA SAKER/NYTTA OCH DET KÄNNS K.U.L!! 

Stressande, frustrerande att inte orka eller känna lust till nödvändiga ting!
 
Kanske all denna lathet(?) beror på småbarnsåren? Vet ej. Ska väl inte kalla det lathet isåfall i det sammanhanget. 
Sömnbrist kan man väl inte heller kalla de. Eller jo kanske. 
Kitte jobbar som sagt fm-em- ledigvecka. Även fast vi på em och ledigveckorna har sovmorgon varannan morgon så innebär det ju ca 3-4 timmars sömn varannan natt. 

Mina skift är ofta eftermiddagar (love it!) Och då får man ju sova då med, har jag nätter eller fm blir det ju färre sovmorgnar igen.

Ingen av oss är trötta innan 1.30-2 på natten, även fast vi är i säng vid 23. Sen vaknar Novalie mellan 5-7.

Många problem man får till följd av sina barn😂 om det nu är pga dom, lät ju jävligt logiskt nu när jag började skriva om det. 

Vaselin- varför känns det som att folk förknippar det med nåt perverst? Eller är det bara jag som fått för mig de?! 😂

Iallafall. Måste ju förklara syftet. Kitte har atopiskt eksem, vilket innebär att hans hud inte bildar fett (kanske lite? Vet ej?) Eget fett. Så han lider uta fan osv. Och denna vaselin verkade fet. Så därav den😂

PÅTAL om eksemen. YTTERLIGARE en icke-sömn faktor. Han klöser ihjäl sig och kan inte sova, till slut hämtade han is och satte på ansiktet för att lindra klådan förra natten. Usch vad hemskt, stackarn!! 

Jag HATAR ljudet av att man klöser ihjäl sig så bara av irritation till ljudet kan jag inte koppla bort det osv.

Life ❤







Kommentera här: