Lite funderingar om livets stora frågor ;)

Jag börjar bli gammal känner jag, eller inte.. men fan i min ålder var mamma gift och hade ett barn typ. Jag bor hemma ännu, hahaha.. men iaf... jag vill ha barn! Dock inte prick nu, för jag vill ha mer eller mindre fast jobb och bostad innan jag skaffar mig ett knodd! Men när jag väl har det, ja då äre bara köra på...

Då kommer det till frågan om framtida pluggande.. många tycker ju man ska "plugga och leva livet innan man skaffar barn" .. För mig har barn dock alltid varit något som jag velat ha i tidig ålder, jag älskar bebisar och nu på senare tid har längtan typ vuxit.. men nej, jag ska inte skaffa barn prick nu om det är någon som tror det... Det är inte tanken iaf!

Jag tänker ändå att man kan plugga senare, när barnet/barnen blivit nåt år eller så.. Det är inte det roligaste att ha föräldrar som pluggar, men vad ska man göra?! Pluggar man innan man skaffar knoddar så hinner man ju bli stengammal och det är inte vad jag vill.. Men stengammal menar jag över 25-26 typ, det känns som en evighet. Ja, jag vet att man då har mer liverfarenheter och blabla.. Har hört på sådana predikningar också.

Plus att jag känner så att om jag skaffar en unge, då ska nästa komma inom 3 år iaf för att inte den första ska bli "ensam".. Sen kan det bli ett mellanrum mellan dom två andra.. typ.

Ååå, jag vet inte.. Fan vad svårt! Mamma ångrar inte att hon skaffade barn i tidig ålder, för "man mognar under tiden som man är gravid".. Samtidigt då som Tony är 2 år yngre än mig, men han är en mogen kille, inte alls som många killar som "mognar två år senare än tjejer"... som jag sa till han "det känns som om du skulle vara äldre än mig"
- jaa
- på vilket sätt?
- alla
Halvt ironiskt då ;>

Han säger att han vill vara farsa, han däremot har fast jobb som plåtslagare på lack och bilskadecenter och har varit där i två år.

En rädsla jag alltid haft är om man skaffar barn, men sen efter under graviditeten eller efter förlossningen kommer på att man ska göra slut. Om man DÅ kommer på att man plötsligt känner för att bråka eller om det bara inte fungerar, då mina vänner, då hade jag blivit tokig. Vill verkligen inte ha barn med flera olika eller att mitt/mina barn ska vara med om separationer. Det hade inte känts bra för min del heller, jag har det gamla hederliga tänkandet att man ska göra allt för att hålla ihop, i min värld är det absolut sista utvägen att göra slut.. Speciellt om man har barn, klart undantagsfall finns det ju.. men nu är jag inte det undantaget.

Hörde på p3 för en månad sen att många fixerar sig så mycket i att man ska ha så mycket pengar när man skaffar barn. Pengar är så klar a och o, men som dom sa så löser det sig med tiden.. Förutsatt då att man kanske inte har 20 kr i fickan och en trisslott med vinst på 10 kr eller liknande.

Sen kan ingen annan komma och bestämma om man är mogen nog för att skaffa barn eller inte, visst åsikter har alla, men det är ett beslut som man själv måste ta och sen kan man ju alltid lägga andras åsikter bakom örat.

Som tur är har jag en stark känsla, är nästan övertygad om att jag och Tony alltid kommer vara ett par. För första gången har det klickat bra.. Förut "trodde" jag en jävla massa om hur förhållanden skulle vara och om hur saker och ting skulle kännas. Trodde inte till exempel att jag kunde vara kär, jag hade aldrig haft dom rätta känslorna för någon annan innan.. Det vet jag nu när jag har facit i handen och verkligen vet hur det känns att vara tokigt kär och snuskigt förälskad i någon..

Sen vet man ju såklart aldrig vad som händer..
Med det sagt vill jag hälsa er en trevlig helg, kommer antagligen inte skriva på ett tag igen efter detta långa inlägg! ;)

 

Kommentarer:

1 Sandra:

men joooo säg inte att du inte hade nåt intresse, kom ihåg 112 på liv och död! hahaha!

ja du, livet är inte lätt. tror man att man vet nåt så inser man efteråt att man inte alls visste ;) man samlar på sig erfarenheter hela tiden å blir klokare och tur är väl det!

2 sandra:

Asså jag satt sviinlänge och funderade va fan "gh" var för nåt SEN läste jag kommentaren du skrev efter "gw" XD plöjde igenom hela seriesortimentet typ, trög.. hahaha

3 Sandra:

Ellos HAR kärringkläder xD men jo nå underkläder och kanske nåt plagg nångång kanske eventuellt kanske man kan hitta nåt ;) ja men jag menade till rummet, för det har dom mycket fint!

4 Jessan:

Hej du underbara varelse. Vet du att jag är likadan som du. Jag tänker fan inte vänta tills jag är journalist eller högt uppsatt president innan jag skaffar barn, never ever gonna happen!!! Jag ska bli mamma tidigt och föda mina barn så att dom har pigga föräldrar och en mamma och pappa som har ork och tid att leka med dom. Jag ska inte vänta tills jag skrumpnar och är hundra år gammal. Visst, vissa gör så: Samlar på sig år bakom örat, erfarenheter, skaffar ett bra jobb, pluggar, skaffar hus, hund, rätte mannen, för många blommor i fönstret.. men då är de också sånna kvinnor som sedan har problem att få barn, för att dom blivit för gamla och bestämt sig för det för sent. Och hur sorgligt skulle är inte det? Att man skaffar sig perfekta förutsättningarna för att skaffa barn, sedan går de inte? Skulle ju gå under och gå sönder..

Nej, jag säger bara såhär att om mitt liv blir som jag vill i framtiden (om jag inte är steril eller nåt sånt... förövrigt MIN VÄRSTA MARDRÖM) så vill jag ha mitt första barn innan 22, mitt andra barn inte långt efter. Sedan dom 2 eller 3 andra lite senare i livet, några år liksom. Jag ska växa upp till en vuxen människa med lägenhet och tryggt liv innan jag skaffar mig en kärleksunge, men inte vänta i tvåtusen år och sedan ha problem att få det som jag vill ha mest av allt i världen. En bebis. Åh de måste ju vara de finaste som finns i hela världen! Små godluktande skrynkliga skapelser.. och TÄNK att ha en helt egen, som är halvt dig själv, och halvt killen du älskar!! (!!!!!) Konstiga människor de finns som inte vill ha barn lika tidigt som vi.. hade vi fått bestämma hade vi delat på en bebis redan vid tolv års ålder ;)

Skaffa barn snart så jag får lukta på den, än är jag för liten. Love u!

Kommentera här: