I hela mitt liv har jag försökt att tänka själv, men jag kommer inte längre utan din hjälp

Snart är det juni igen, eller igen igen, det är juni alldeles för sällan.. ;) 
fy och fan vad jag älskar sommaren, det finns absolut inge bättre.. Då är det ju jobb också i sommar, vilken brukar kännas betungande, men nu känns det helt okej.. Älskar mitt jobb och sen är det inte så många veckors jobb heller som jag kommer ha i sommar.. Hade fått på ett äldreboende, men jag ska nog tacka nej för att hellre köra på en impuls sommar och ta jobb som dom kommer.. Hoppa in om det behövs... Låter roligare :)

Det är sjukt hur sugen jag är på godis!! Jag försöker bli nyttigare och jag blivit det också, förut köpte jag en 200grams marabou varannan dag.. Sen började jag gå på gym och insåg att bara en center innehåller ungefär 70kcal, vilket tar cirka 20 min att promenera bort.. En marabou däremot innehåller kanske 1000kcal om jag inte är helt ute och cyklar... Så aldrig mer, kommer inte ens ihåg när jag sist åt en hel marabou själv.. Nu är det mer en rad om jag smakar av någon.. Så det känns bra! Småätandet är ju, hmm, nåt som jag älskar men okej.. Gymkortet har gått ut så jag försöker promenera hem från jobbet ist..

Hatar "kärlekshandtagen" som man så fint kallar det, dom vill jag bli av med!! Men det är inte det lättaste kan jag säga och jag har läst att det inte heller är så lätt.. För man kan inte punktträna bort fett, men jajaja... Allt går ju bara man vill, synd att man inte har den starkaste självdisciplinen!
För övrigt har jag äntligen, i slutat på månaden råd att köpa en ny bil! En snygg och snabb bil vill jag ha, inte det lättaste när jag bara tänkt lägga ut 20.000 på en bil.. Men hoppas jag hittar nåt roligt iaf.. Kan bli farligt om jag har en för frääääsig bil med, blir helt tokig bakom ratten;)
På tal om tokig bakom ratten åkte jag dit för första gången på 2 galna år som jag haft körkort.. Jag körde förbi ita och Krille när vi åkte genom stan.. Jag visste inte att vi hade civilen om låg bakom oss, så när jag brassade om dom såg ju snuten det och ita ringde och varnade mig.. Krille körde sakta så jag skulle få försprång XD
Men dom hade tagit en annan väg och hann ändå ifatt mig.. Jag har aldrig varit så nervös, för hade dessutom inge körkort med mig.. När jag sen svängde in hit till våran gata satte dom på syrener och stannade mig.
"Var det inte en onödig omkörning där på stan?" 
"Joo, det var rätt onödigt" 
"Varför gjorde du det?"
"Jaa du, jag vet faktiskt inte"
"Nä, inte värt att riskera kortet när du inte ens vet varför du gjorde det!"
"Nej, det var onödigt" (försökte se snäll och trevlig ut) 

"Har du körkort med dig?"
"Öhm, nej faktiskt inte..." (kallsvettades)

Men det gick hur bra som helst.. Hade kunnat kosta skjortan det där.. Vid omkörningen korsade jag ett övergångsställe, överskred hastigheten, inge körkort (bara det hade gått på 500) plus att baklyktan var sönder och vi fick körförbud på bilen tills det var fixat..
Poliserna måste ha haft en allmänt bra dag eller så funkade det när jag la på charmen ;)
Jaja, det var de och omkörning på stan gör jag inte om.. Inte just där iaf, det får bli på raksträckorna förbi stadshuset ist ;)

Kommentarer:

1 Jessan:

COOLT... Jag hörde Kents "999" för första gången, och just när jag kommer in på din blogg och läser rubriken så sjunger dom den textraden i sången.



dog

2 Sandra:

ja du hade tur att din prövotid hade gått ut i alla fall! :o annars hade det kunnat bli dåligt ;) ja du den där självdisciplinen försvinner ju ibland ;)

Kommentera här: