Hur jag tänkte förr om feminism osv

Ibland får jag flashbacks? Eller vad man ska kalla det, till hur jag tänkte FÖRR i världen om feminism, genus osv.

Ska försöka skriva upp när jag får sådana "javisst ja, herregud🤦‍♀️🤦‍♀️"- moments.
Många av er tänker säkert så som jag gjorde, vilken vinst om ni sen också en dag vaknar med👉🤦‍♀️🤦‍♀️ åt dåtidens tankar. 

Ett sånt moment är ang manshat: Hur jag tänkte på Lady Dahmer när jag läste på hennes blogg om manshat. 
Min tanke då "jag hade förstått om hon var lesbisk och hatade män, men hon bor liksom med en man".

Vänta. En tyst minut först bara...!!!!#$$#?@,@??

Man ba, men snälla rara Sanna. Även fast man många gånger önskar att man vore lesbisk pga män är skit, så är det ju inte något man kan välja liksom🙃🙃  
(Om ni inte visste det pga levt under en sten eller aldrig gått utanför dörren samtidigt som ni aldrig lyssnat på nyheter så våldtar dom kvinnor, mördar, förtrycker osv osv osv osssvvvvv)

Men rimligt argument jag hade ändå va? 🙃

Med tiden blev jag mer öppen för att förstå manshat, men jag visste inte riktigt vad det handlade om. Öppenhet mina vänner, nyckeln!!!

Och om genus (rosa/blått) till bebisar, mitt starkaste argument var: "ja men det är ju det enda sättet man kan se på bebisar vilket kön det är" 

Varför är det viktigt att veta kön?
Är det så viktigt för mig att andra ska veta vad för grej min bebis har mellan benen, så jag vill riskera att ännu en människa >bebisen< växer upp och blir en lika trångsynt nöt som alla andra?
👇
Att endast brunetter föredrar att ha sina köttbullar i ugn medan alla blondiner vill steka sina. Hehe, ni fattar. Logiken = 0.

Bara sluta upp med det. 

En till sak: "INTE ALLA MÄN"
Den ids jag inte ens gå in på. Men det var lite likadant som med manshat, ville förstå det och kände att jag med tiden blev öppen för att förstå.

Det är många steg att ta har jag märkt. Alltid något nytt att lära och förstå.

På återseende med mina Flashbacks. 
Syfte: Kanske en människa iallafall känner igen sig och vill förstå mer än hen förstår.





Kommentera här: