Zoo

Vet inte hur många gånger per kväll/natt jag kollar ut ur vårat sovrumsfönster och hoppas på att få se en älg på gården. Det gör Kitte också ofta tydligen. 

3 rådjur vid 3 tillfällen har sprungit från gården när vi kommit hem/öppnat ytterdörren, och en morgon när jag skulle damma mattan flög 3 tjädertuppar (?) iväg. Inte helt hundra på om de var tuppar eller hönor, inte helt insatt.

Här följde vi rådjursspåren in i skogen👆

Idag har jag ita yngsta brorsan och mina barn varit och fikat på stan. Tanken var att jag och Frida skulle gå å fika/snacka ihjäl oss, men hon åkte på hög feber den stackarn! 

Brorsan och Wille tillsammans.... gud förbannat. Hade inte orkat en enda hel dag med dom två tillsammans utan avlösning av andra vuxna. 

Brorsan gillar att provocera Wille med "tog dig sist", och Wille som är 8 år yngre har ju inte en chans att hinna ta honom sist. Dennis mår fint i själen av de, hånar Wille. Gånger allt dom gör. "Vi tävlar till vagnen", mmm vem vinner. 

Och lite snabb update om bebisen (Jag är turbo i mina svängar på samtalsämnen här🤣):
Novalie har börjat prata mer, två ord vissa gånger, typ "Hej pappa" "titta babba" (=titta babblarna). En rolig unge det där. En livevideo med henne hade vem som helst roat sig med i timmar. Hehe.

Jaja. Nä nu ska jag (försöka) sova. Lol. Är vid denna tid ungarna brukar börja vakna/gnälla/hosta, och kitte är inte hemma från jobbet fören om en timme. 
Upp 5.15 ska jag iallafall. Wish me luck.


👆 en grej vi inte kunde göra när vi bodde i storstan✌
Somnade på soffan igår. Ej vanligt
 Så jag somnade å. Hehe.

Jajajajja råkar bildbomba nu jag.






Kommentera här: